Jak jsem vymýšlela název


Nebudu lhát. Vymýšlení názvů je hrozná věc. Obzláště, pokud se nechcete rozloučit se svým dlouho používaným jménem, které milujete, ale bohužel zrovna „netáhne“.

Už několik let na všech sociálních sítích vystupuji pod jménem Krysa Šklíba. Tohle jméno jsem si zvolila z několika důvodů, o kterých možná napíšu někdy příště. Pravdou ale je, že jsem si na něj hodně zvykla a mám ho ráda. Jenomže to má samozřejmě háček – spousta lidí vnímá krysy jako něco negativního, špinavého, podrazáckého. A to vede k tomu, že používat tohle jméno jako brand není asi úplně dobrá volba.

Takže bylo načase se poohlédnout po něčem jiném. No jo, jenže to se lehce řekne, ale jak na to? Spousta lidí používá jako svůj osobní brand jednoduše své příjmení. Já nijak zvlášť svoje příjmení nemiluju, takže tuhle variantu jsem zavrhla.

Chtěla jsem něco, co mě vystihne, ale zároveň se to bude i dobře pamatovat a nebude to vyvolávat žádné negativní emoce či dvojsmysly. A taky něco, co ještě nikdo nemá. Vzala jsem si do ruky papír a začala jsem psát všelijaké možnosti, které mě zrovna napadly. Začínala jsem na „Leni píše“, přešla přes „V barvách“ až k „Inkoustem“, ale nic z toho nebylo ono. Všechno mi připadalo fádní, podobné s něčím, co už jsem viděla a nebylo to ono. Navíc to nevystihovalo skutečnost, že nejen píšu, ale i fotím. Hledala jsem něco univerzálnějšího, pod co by se dalo schovat cokoli kreativního.

A pak mě to napadlo. Leni tvoří. Protože já tvořím nejen texty, ale i fotky, ilustrace a spoustu dalšího. Tvořím příběhy a používám k tomu všelijaká média. A od toho už byl vlastně jen krůček k názvu domény – LETVO (LEni TVOří). A tak vzikl název pro tento web. A i když na sociálních sítích budu už asi pořád Krysa Šklíba (protože krysy jsou vážně chytrá zvířata), LETVO se stává mým novým osobním brandem.


No Comments

Post A Comment